Kejadian berlaku kira-kira pukul 8.15 malam ketika orang ramai sedang menunaikan solat Isyak di masjid tersebut.

Lebih malang, gambar kejadian pelajar itu dibogel dan dimalukan dengan cara yang agak keterlaluan telah dimuat naik di laman sosial seperti Facebook, aplikasi WhatsApp serta WeChat dan kini menjadi ‘viral’ dan hangat diperkatakan.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Rohaimi Md. Isa berkata, remaja berkenaan merupakan seorang pelajar di salah sebuah sekolah di Kota Bharu.

Menurutnya, ketika kejadian remaja tersebut cuba melarikan motosikal milik seorang warga emas berusia 61 tahun yang sedang menunaikan solat Isyak di masjid tersebut.

Cubaan suspek untuk melarikan motosikal itu gagal apabila dia berjaya ditangkap oleh penduduk yang baru selesai menunaikan solat sebelum dipukul dan dibogelkan.

“Akibatnya, suspek mengalami kecederaan di bahagian atas kepala, lebam di belakang bahu kiri serta calar di bahagian belakang badan, tangan dan kaki,” katanya.

Rohaimi memberitahu, berdasarkan siasatan awal, suspek mengaku terlibat dalam beberapa kes kehilangan motosikal di sekitar Binjai dan Melor.

Katanya, suspek turut mengaku terdapat seorang lagi rakannya turut terlibat yang bagaimanapun telah melarikan diri.

“Suspek menerima rawatan sebagai pesakit luar di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) dan kini ditahan reman bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 379A/ 511 Kanun Keseksaan,” ujarnya.

Sumber: Utusan Malaysia | Kelantan | 5 November 2014