Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Rabu, 24 Januari 2018

R&R Kuala Balah beri peluang pekerjaan kepada penduduk setempat

Ahli Parlimen Jeli, Datuk Seri Mustapa Mohamed menyampaikan hadiah cabutan bertuah iaitu sebuah televisyen kepada penduduk setempat sempena Majlis Peletakan Batu Asas Projek Pembangunan Kawasan R&R Kuala Balah di Jeli.
JELI: Kawasan Rehat dan Rawat (R&R) Kuala Balah yang dijangka siap pada Mac 2019 mampu memberikan peluang pekerjaan baharu kepada penduduk setempat.

Ahli Parlimen Jeli, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, hal demikian kerana R&R itu merupakan laluan tumpuan penduduk setempat serta masyarakat luar untuk ke Gua Musang. 


“Kos pembinaan keseluruhan R&R ini bernilai RM4 juta yang merupakan projek di bawah Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLW) yang diuruskan oleh agensi naungannya iaitu 
Lembaga Kemajuan Kelantan Selatan (Kesedar). 


Bangunan R&R berkeluasan 1.3 ekar itu mempunyai tujuh unit ruang kedai, ruang makan yang boleh memuatkan 270 pengunjung pada satu masa, surau, tandas serta parkir kenderaan. 

“Jadi, dalam masa sama saya berharap peniaga di sini perlu kreatif dalam mempelbagaikan barangan jualan serta menyediakan landskap menarik dalan usaha menarik pengunjung,” katanya. 


Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas merasmikan Majlis Peletakan Batu Asas Projek Pembangunan Kawasan R&R Kuala Balah di sini hari ini. 


Turut hadir Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kuala Balah, Datuk Aziz Derashid. 

Sumber: Utusan Online | Wilayah - Kelantan | 21 Januari 2018

Tiada ulasan:

Catat Ulasan