Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Khamis, 7 Mac 2019

Kerajaan Kelantan mohon semula laksana Lebuh Raya Rakyat

Datuk Seri Mohamed Azmin Ali (kiri) ketika mempengerusikan Mesyuarat Majlis Tindakan Negeri (MTNg) Kelantan sempena lawatan kerja di Pejabat Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (FAMA) Tunjong, hari ini.
KOTA BHARU: Kerajaan Kelantan mengemukakan permohonan rasmi kepada Kerajaan Persekutuan untuk melaksanakan semula projek Lebuh Raya Rakyat sepanjang 10 kilometer yang dibatalkan sebelum ini.

Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali berkata permohonan itu telah dikemukakan oleh kerajaan Kelantan dan dibincangkan dalam mesyuarat Majlis Tindakan Negeri (MTNg) di sini, hari ini.

"Permohonan rasmi telah dikemukakan dan MTNg telah meminta agar Jabatan Kerja Raya meneliti permohonan tersebut," katanya kepada pemberita selepas mesyuarat berkenaan di sini.

Azmin berkata sebelum ini kerajaan negeri membatalkan projek tersebut kerana syarikat yang mendapat kontrak tidak mampu meneruskan pembinaan lebuh raya itu yang membabitkan kos sebanyak RM200 juta.

Beliau berkata permohonan itu bagaimanapun perlu diteliti kerana tidak mahu wujud masalah memandangkan Lebuh Raya Rakyat itu berada di pertengahan projek Central Spine Road.

Pada 2017, kerajaan negeri mengumumkan sebanyak RM3.2 juta dikumpul menerusi Tabung Akaun Amanah Lebuh Raya Rakyat yang diwujudkan sejak lima tahun sebelum itu, bagi membiayai pembinaan lebuh raya dari Machang ke Kuala Krai itu.

Projek yang asalnya dijadualkan siap pada Mac 2018 dibatalkan kontraknya atas persetujuan bersama antara pemaju dengan kerajaan negeri.

Sumber: Bernama | 7 Mac 2019

1 ulasan:

  1. As-salamu alaikum

    Nama saya Kartika Fitri(kartikafitri74@gmail.com) dari Bogor (Indonesia), Saat Pandemi Covid19 ini usaha suami saya berhutang karena tidak bisa mengimbangi, jadi saya cari online bagaimana saya bisa mendapatkan pinjaman pribadi karena tidak punya agunan, saya menghubungi beberapa pinjaman perusahaan tetapi ternyata penipuan dan penipuan setelah mengirimi mereka uang, Anda tidak akan mendengar kabar dari mereka lagi

    Jadi saya melihat posting dari Mahammad Ismali (Mahammadismali234@gmail.com) tentang pinjaman dari Perusahaan Pinjaman Dangote Via email: Dangotegrouploandepartment @ gmail dengan bunga pinjaman 2%, jadi saya menghubungi mereka mengikuti prosedur mereka dan saya mendapatkan pinjaman saya Rp500,000,000.00 (500 juta) disetujui dan ditransfer ke kami

    Saya ingin berterima kasih kepada Perusahaan Pinjaman Dangote dan juga Mahammad ismali dan saya ucapkan terima kasih selamanya, saran saya kepada siapa pun yang membaca ini jangan buang waktu Anda mencari pinjaman lagi dimana hubungi Perusahaan Pinjaman Dangote dan saya bersumpah dengan hidup saya bahwa mereka adalah nyata dan sah

    BalasPadam