Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Sabtu, 30 September 2017

RM24 juta bina, turap jalan kampung di Kelantan

Timbalan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Datuk Ahmad Jazlan Yaakub (kanan) bersalaman dengan orang ramai ketika hadir merasmikan Jalan Perhubungan Desa SK Pangkal Nering ke Kampung Kerawang serta Jambatan Lubok Agong, Pulai Chondong, Machang hari ini.
MACHANG: Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah memperuntukkan sebanyak RM24 juta untuk membina dan menurap jalan sepanjang 25 kilometer di bawah program jalan perhubungan desa di seluruh Kelantan pada tahun ini.

Timbalan Menterinya, Datuk Ahmad Jazlan Yaakub berkata setakat ini jalan sepanjang 23 kilometer telah siap dibina manakala selebihnya akan siap sepenuhnya sebelum akhir tahun ini.

"Kita yakin akan ada lagi peruntukan tambahan yang akan diluluskan oleh Kerajaan Persekutuan berasaskan keperluan semasa," katanya kepada pemberita selepas merasmikan jambatan dan jalan perhubungan desa dari Sekolah Kebangsaan Pangkal Nering ke Kampung Kerawang di sini, hari ini.

Jambatan dan jalan perhubungan desa sepanjang dua kilometer itu mula dibina pertengahan tahun lepas mambabitkan peruntukan hampir RM500,000 yang memberi manfaat kepada kira-kira 500 penduduk di kawasan itu.

Berhubung pemasangan lampu jalan, Ahmad Jazlan yang juga Anggota Parlimen Machang berkata kerajaan Persekutuan meluluskan peruntukan lebih RM5.3 juta untuk membina 500 lampu jalan yang berkuasa tinggi di negeri ini.

Sumber: Bernama | 30 September 2017

1 ulasan: