Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Rabu, 10 Februari 2016

Projek Lebuh Raya Kota Bharu - Kuala Krai dijangka siap lebih awal - Mustapa

KOTA BHARU: Projek Lebuh Raya Kota Bharu - Kuala Krai dijangka disiapkan sebulan awal daripada tarikh ditetapkan, kata Pengerusi Majlis Tindakan Persekutuan Negeri Kelantan Datuk Seri Mustapa Mohamed.

Mustapa yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri berkata ini susulan kerja-kerja pembinaan pakej 1B melibatkan Jalan Pasir Hor ke Perol yang sepanjang tujuh kilometer sudah siap lebih 50 peratus sejak pembinaannya bermula lebih setahun lepas.

Beliau berkata pakej 2A yang melibatkan Kadok ke Ketereh, juga sepanjang tujuh kilometer, sudah siap 12 peratus selepas pembinaannya dimulakan beberapa bulan lepas.

"Daripada taklimat pemaju, kami jangkakan ia dapat disiapkan sebelum April tahun depan dengan peruntukan sebanyak RM400 juta," katanya kepada pemberita selepas menghadiri sesi taklimat mengenai pakej lebuh raya itu di Buloh Poh, Ketereh di sini, hari ini. Turut hadir Pengarah Jabatan Pembangunan Persekutuan (JPP) Kelantan Datuk Makhtar Mustapha.

Dalam pada itu, Mustapa yang juga Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan berkata pakej 2B melibatkan Buloh Poh ke Kok Lanas sepanjang tujuh kilometer, yang dijangka menelan belanja kira-kira RM200 juta, masih di peringkat perbincangan dengan Kementerian Kerja Raya.

"Kami harap kerja awalan dapat dilaksanakan tahun ini dan pembinaan pakej 2B itu dapat dimulakan tahun depan," katanya.

Sumber: Bernama | 7 Feb. 2016

Tiada ulasan:

Catat Ulasan