Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Selasa, 28 Ogos 2018

Najib anggap isu tembok di MCKIP terjawab

Datuk Seri Najib Tun Razak
KUALA LUMPUR: Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menganggap kenyataan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Fuziah Salleh mengenai tembok di Taman Perindustrian Malaysia-China Kuantan (MCKIP) dapat menangkis satu lagi tomahan yang dilemparkan terhadap kerajaan Barisan Nasional (BN) sebelum ini.

Katanya, beliau ada membaca kenyataan Fuziah tiga hari lalu yang dapat mengesahkan bahawa tembok itu hanya mengelilingi kilang Alliance Steel sahaja dan bukan seluruh taman perindustrian sebagaimana tuduhan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Jelas Najib, ini kerana kilang besi (Alliance Steel) bukan tempat selamat buat orang awam keluar masuk dengan mudah dan oleh itu bukan sesuatu yang mengejutkan jika kilang itu membina tembok sebagai langkah pengawalan dan keselamatan.

“Ini dah diperjelaskan sebelum ini tetapi tenggelam dengan fitnah disebar Pakatan Harapan (PH). Fuziah memberitahu wartawan bahawa beliau akan menjelaskan kepada Dr. Mahathir tidak lama lagi.

“Beliau juga mengakui bahawa ramai dari kawasan Parlimennya (Kuantan) menghargai peluang pekerjaan di MCKIP dan tidak mahu pekerjaan mereka terjejas.

“Alhamdulillah, satu lagi fitnah sebelum Pilihan Raya Umum Ke-14 terhadap kerajaan BN dulu telah diperbetulkan. Yang baik dituduh sebagai buruk,” kata Najib.

Dalam laporan sebelum ini, Fuziah berkata, PH sebelum ini tidak mengetahui berkenaan tembok tersebut kerana dihalang memasuki kawasan berkenaan sekali gus menyukarkan mereka mengetahui apa yang berlaku di sebalik tembok tersebut.

Sumber: Utusan Online | 27 Ogos 2018

Tiada ulasan:

Catat Ulasan