Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Ahad, 17 April 2016

Lima kali ditipu bayar gaji, 40 kakitangan Rayani Air lapor polis

SEPANG: Selepas majikan lima kali gagal menunaikan janji untuk membayar gaji bulan lalu, 40 kakitangan Rayani Air semalam tampil membuat laporan polis.

Wakil kakitangan yang mahu dikenali sebagai Orkid Ahmad berkata kegagalan pihak pengurusan membayar gaji menyebabkan kesemua 417 kakitangan berdepan masalah kewangan.

“Hari ini sudah masuk 18 hari gaji tidak masuk, kami hendak makan apa kalau duit sudah tiada?

“Apatah lagi bagi kakitangan yang sudah mempunyai keluarga dan anak-anak, mereka sudah tentu terbeban,” katanya seperti dilaporkan akhbar Kosmo hari ini.

Orkid, 24, ditemui media selepas selesai membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Sepang yang turut ditemani peguam Zaflee Pakwanteh.

Beliau yang mewakili 40 kakitangan berkenaan berkata tindakan seterusnya adalah membuat aduan kepada Jabatan Buruh.

Rayani Air pada minggu lalu menghentikan semua perkhidmatan serta merta selepas tiga bulan syarikat penerbangan patuh syariah itu mula beroperasi.

Pengasas Rayani Air Ravi Alagendrran memaklumkan bahawa keputusan tersebut diambil selepas mogok juruterbang dan hal “teknikal”, namun tidak mengulas lanjut.

“Kami mohon maaf kepada semua penumpang. Kami akan menggunakan masa ini untuk menyelesaikan isu operasi dan teknikal yang timbul,” kata Ravi.

Rayani Air sebelum ini berdepan pelbagai masalah kelewatan dan pembatalan penerbangan, mengundang rungutan daripada para pengguna sehingga diberi amaran oleh Kementerian Pengangkutan.

Sumber: Malay Mail Online | 15 Apr. 2016

Tiada ulasan:

Catat Ulasan