Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Khamis, 29 Oktober 2015

Hampir 90 peratus projek baik pulih infrastruktur di Kuala Krai siap

KUALA KRAI: Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah menerusi agensinya Lembaga Kemajuan Kelantan Selatan (Kesedar) telah menyiapkan hampir 90 peratus projek membaik pulih kerosakan infrastruktur akibat banjir yang melanda jajahan Kuala Krai akhir tahun lepas.

Pengurus Kesedar Wilayah Kuala Krai Zulkifli Ab Rahman berkata kerajaan memperuntukkan RM3.3 juta untuk kerja membaik pulih tersebut.

"Daripada jumlah peruntukan itu, sebanyak RM800,000 diperuntukkan bagi membaiki jalan pertanian yang sentiasa digunakan pekebun untuk ke kebun atau ladang masing-masing," katanya kepada pemberita di pejabatnya di sini, Isnin.

Zulkifli berkata RM500,000 pula dibelanjakan untuk kerja membaik pulih prasarana awam seperti dewan orang ramai di Kampung Kuala Nal dan Kampung Rahmat.

Katanya baki daripada peruntukan berkenaan, digunakan untuk membaik pulih jambatan di Kampung Temalir dan membaiki lantai jambatan di Kampung Pemberian.

Beliau berkata kesemua projek membaik pulih infrastruktur di jajahan tersebut dijangka dapat disiapkan sebelum akhir November ini.

Sumber: Bernama | 26 Okt. 2015

Tiada ulasan:

Catat Ulasan