Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Sabtu, 3 Oktober 2015

Jambatan Kg Pulau Setelu akan dibina awal tahun depan - ADUN Nenggiri

GUA MUSANG: Pembinaan jambatan baharu di Kampung Pulau Setelu sepanjang kira-kira 300 meter yang runtuh ketika banjir besar Disember lepas akan dimulakan pada tahun depan, melibatkan kos sebanyak RM40 juta.

Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Nenggiri, Datuk Mat Yusoff Ab Ghani berkata kerja-kerja membina jambatan tersebut yang terletak di laluan alternatif Gua Musang-Kuala Krai itu masih dalam proses mengeluarkan tender.

"Kita akui jambatan sementara yang dibina sekarang sering ditenggelami air jika hujan lebat hingga menyebabkan ia terpaksa ditutup kepada pengguna," katanya selepas meninjau kerosakan jambatan sementara itu di sini, Sabtu.

Menurutntya, kerja-kerja membaiki jambatan itu sedang giat dijalankan dan dijangka siap hari ini bagi mengelak masalah kepada penduduk untuk menghantar anak mereka ke sekolah.

Semalam, Ketua Polis Daerah Gua Musang, Supt Saiful Bahri Abdullah dilaporkan berkata jambatan sementara itu terpaksa ditutup buat sementara waktu selepas mendapati ada mendapan tanah berlaku di kepala jambatan tersebut.

Sumber: Bernama | 3 Okt. 2015

Tiada ulasan:

Catat Ulasan