Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Ahad, 11 Februari 2018

Cadangan pembinaan lapangan terbang di Machang cuma 'umpan' mahu pancing undi

Ibrahim Ali (kiri, berdiri) menyampaikan ucapan sebelum menyerahkan sumbangan beras kepada penduduk di DUN Pengkalan Pasir.
PASIR MAS: Cadangan Kerajaan Pas Kelantan untuk membina lapangan terbang di Sungai Bagan, Machang hanyalah modal politik untuk memancing undi rakyat bagi memastikan mereka menang pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Datuk Dr. Ibrahim Ali berkata, kemudahan itu bukan satu keperluan penting buat rakyat lebih-lebih lagi jaraknya dengan Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra (LSTIP) tidak terlalu jauh.

Menurutnya, keperluan utama ketika ini ialah menaik taraf LSTIP supaya menjadi lapangan terbang antarabangsa yang akan memberikan lebih banyak limpahan manfaat kepada rakyat.

"Ada hati nak berjanji buat itu dan ini sedangkan apa yang mereka (Pas Kelantan) janjikan sebelum ini tidak pernah ditunaikan walaupun sebesar kelingking.

"Saya lihat cadangan ini tidak masuk akal dan lebih kepada politik sahaja, maklumlah dekat-dekat pilihan raya," katanya selepas bertemu penduduk dan menyampaikan sumbangan beras di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Pengkalan Pasir, di sini hari ini.

Ketua Pegawai Eksekutif Perbadanan Kemajuan Iktisad Negeri Kelantan (PKINK), Datuk Dr. Wan Zawawi Wan Ismail memberitahu, Kerajaan Pas Kelantan merizabkan tanah seluas 200 hektar untuk pembinaan lapangan terbang bertaraf antarabangsa di kawasan tersebut.

Kenyataan beliau disiarkan di laman web Urus Setia Penerangan Kerajaan Negeri Kelantan, semalam.

Sumber: Utusan Online | Wilayah - Kelantan | 9 Februari 2018

Tiada ulasan:

Catat Ulasan