Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Selasa, 20 Jun 2017

Ujian mengejut air kencing terhadap pemandu bas di Kelantan

KOTA BHARU: Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Kelantan akan melakukan ujian air kencing secara mengejut terhadap pemandu bas ekspres yang keluar masuk ke negeri ini sepanjang Operasi Khas Hari Raya Aidilfitri 2017 bermula semalam hingga 2 Julai depan.

Pengarahnya, Mahasan Mustapa berkata pemeriksaan tersebut bagi memastikan tiada pemandu bas di bawah pengaruh dadah dan alkohol semasa memandu.

"Kami sentiasa memantau dan memberi perhatian terhadap mereka (pemandu bas) kerana mereka membawa ramai penumpang dan akan memberikan kesan teruk kepada pengguna jalan raya lain sekiranya sesuatu kemalangan berlaku," katanya kepada pemberita selepas melancarkan operasi tersebut di sini, hari ini.

Mahasan berkata pemeriksaan mengejut itu tidak hanya dilakukan di terminal bas utama yang terdapat di negeri itu, tetapi juga di Stesen Penguatkuasa Jabatan Pengangkutan Jalan yang terdapat di setiap daerah selain penyamaran anggota penguatkuasa yang menaiki bas.

Beliau berkata pihaknya juga turut memberikan perhatian kepada jadual perjalanan bas bagi memastikan setiap pemandu tidak melakukan perjalanan secara berlebihan dalam sesuatu tempoh.

Sumber: Bernama | 19 Jun 2017

Tiada ulasan:

Catat Ulasan