Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Khamis, 15 Jun 2017

TM Kelantan sumbang baju, duit raya kepada pelajar tahfiz

KOTA BHARU: Telekom Malaysia (TM) Kelantan hari ini menyumbangkan baju raya dan duit raya kepada 51 pelajar Pondok Tahfiz ANZ Al Hasyimi, Padang Raja, Melor di sini sempena Program Tautan Ramadan TM 2017.

Selepas berbuka puasa, mereka menunaikan solat Maghrib, Isyak dan solat sunat Tarawih di Surau Ar Rashidin di Kompleks TM Kelantan.

Pengurus Besar TM Kelantan Azman Yusof berkata sumbangan itu adalah daripada warga TM negeri.

"TM juga berhasrat untuk terus membantu institusi pondok di bawah konsep pondok angkat agar semua pelajar dapat meneruskan pembelajaran ilmu dan hafazan al-Quran dengan lebih baik daripada apa yang mereka alami sekarang," katanya.

Beliau berkata penglibatan TM dalam inisiatif tersebut bertujuan melengkapkan tanggungjawab sosial korporat TM untuk masyarakat di bawah pendekatan serampang tiga mata iaitu pendidikan, pembangunan masyarakat dan alam sekitar.

Pada majlis itu, TM turut menganjurkan taklimat mengenai keselamatan di kawasan pondok bagi mencegah kebakaran dan penjagaan kebersihan bagi mengelak jangkitan penyakit dengan kerjasama Pusat Perubatan Kota Bharu (KBMC).

Sumber: Bernama | 14 Jun 2017

Tiada ulasan:

Catat Ulasan