Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Jumaat, 17 Februari 2017

KPKT peruntuk RM5 juta untuk pembinaan pasar baharu Selising

PASIR PUTEH: Kementerian Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT) meluluskan peruntukan sebanyak RM5 juta untuk pembinaan pasar baharu Selising di sini bagi mengantikan pasar lama yang musnah dalam kebakaran dua tahun lepas.

Yang Dipertua Majlis Daerah Pasir Puteh Mohd Anis Husein berkata pasar tersebut akan dibina di kawasan seluas hampir satu hektar di Kampung Padang Pak Omar.

"Lokasi baharu yang terletak berhampiran jalan utama Pasir Puteh-Kota Bharu iaitu kira-kira satu kilometer dari tapak pasar lama lebih strategik untuk menarik ramai pengunjung," katanya kepada pemberita ketika ditemui di sini, hari ini.

Mohd Anis berkata pembinaan pasar tersebut akan dimulakan dalam tempoh terdekat dan dijangka siap pada pertengahan tahun depan.

Beliau berkata pelbagai kemudahan lain akan disediakan seperti hentian bas ekspres dan surau untuk keselesaan pengunjung.

Katanya 45 peniaga dari pasar lama yang kini berniaga di tapak sementara akan ditempatkan di pasar baharu itu disamping peniaga lain.

Sumber: Bernama | 16 Feb. 2017

Tiada ulasan:

Catat Ulasan