Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Jumaat, 17 Februari 2017

Taman awam bebas asap rokok: Risalah larangan merokok diedarkan

Pegawai Kesihatan Unit Penyakit Berjangkit Jabatan Kesihatan negeri, Dr. Mohd. Nasrullah Nik Ab. Kadir (enam dari kanan) menyerahkan replika papan tanda yang bertulis 'Taman Awam Bebas Asap Rokok' di sini hari ini.
KOTA BHARU: Sebanyak 500 risalah mengenai pewartaan taman awam sebagai tempat larangan merokok serta kesan bahaya rokok mula diedarkan kepada orang ramai di sini hari ini.

Pegawai Kesihatan Unit Penyakit Tidak Berjangkit Jabatan Kesihatan Negeri, Dr. Mohd. Nasrullah Nik Ab. Kadir berkata, sebagai permulaan, edaran berkenaan dibuat di Taman Perbandaran Tengku Anis dan Taman Orkid Tengku Anis. 

"Hari ini kita telah menggerakkan seramai 70 anggota penguatkuasa untuk mengagihkan risalah di kedua-dua taman awam berkenaan.

"Risalah ini diedar untuk memberi pemahaman serta kesedaran kepada masyarakat mengenai pewartaan taman awam sebagai tempat larangan merokok serta kesan bahaya rokok kepada orang sekeliling," katanya kepada pemberita selepas mengadakan operasi anti tembakau di Taman Perbandaran Tengku Anis di sini hari ini. 

Sumber: Utusan Online | Wilayah - Kelantan | 17 Feb. 2017

Tiada ulasan:

Catat Ulasan