Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Selasa, 14 November 2017

4,035 penduduk sertai ‘Come Clean For Kelantan’

Pemangku Raja Kelantan, Dr. Tengku Muhammad Fa-iz Petra berkenan memotong daun pokok hiasan di hadapan Bangunan Tabung Haji di Jalan Doktor dalam Program 'Come Clean For Kelantan' sempena perayaan ulang tahun hari keputeraan Sultan Muhammad V yang ke-48 di Kota Bharu hari ini.
KOTA BHARU: Program 'Come Clean For Kelantan' sempena sambutan ulang tahun keputeraan Sultan Muhammad V yang ke-48 hari ini berjaya menarik kehadiran 4,035 peserta untuk menyertai aktiviti gotong-royong di sekitar bandar ini.

Program anjuran Pertubuhan Kerabat D'Raja Kelantan Al-Muhammadi dan Majlis Perbandaran Kota Bharu - Bandar Raya Islam (MPKB-BRI) itu diserikan dengan kehadiran Pemangku Raja Kelantan, Dr Tengku Muhammad Fa-iz Petra.

Baginda turut berkenan mencemar duli menyertai aktiviti gotong royong bersama rakyat.

Menurut Yang Di Pertua Pertubuhan Kerabat Diraja Kelantan Al-Muhammadi, Tengku Laksamana Kelantan, Tengku Abdul Halim Sultan Ibrahim, program tersebut bertujuan memupuk kecintaan kepada keindahan dan kebersihan dalam kalangan penduduk negeri ini..

“Kesedaran untuk menjaga kebersihan di negeri ini harus menjadi amalan rakyat sepanjang masa dan perlu mencontohi Pemangku Raja Kelantan yang sanggup turun bergotong-royong bersama.

“Tuanku sangat mengambil berat isu kebersihan sebagaimana baginda pernah bangkitkan tentang keadaan tandas-tandas masjid tidak lama dahulu," katanya semasa berucap dalam program tersebut di sini hari ini.

Yang turut hadir, Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob; Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Perumahan, Belia dan Sukan negeri, Datuk Abdul Fattah Mahmood dan Yang Dipertua MPKB-BRI, Datuk Zamri Ismail.

Para peserta terdiri kakitangan awam, swasta dan pelajar telah dibahagikan kepada tujuh 'check point' iaitu Dataran Bandar Raya, Medan Ilmu, Stesen Bas Bandar Kota Bharu, Pasar Siti Khadijah, Bazar Tok Guru, Jalan Sultanah Zainab dan Jalan Doktor.

Sumber: Utusan Online | 12 November 2017

Tiada ulasan:

Catat Ulasan