Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Selasa, 14 November 2017

Lebih 14,000 peserta sertai program Empower ECER di Kelantan

PASIR PUTEH: Sebanyak 14,854 peserta menyertai program Empower Wilayah Ekonomi Pantai Timur (ECER) di Kelantan sejak ia diperkenalkan pada 2011 hingga Oktober lepas.

Pengurus Majlis Pembangunan Wilayah Ekonomi Pantai Timur (ECERDC) Kelantan, Mohd Zaharuddin Mahmood berkata daripada jumlah tersebut, seramai 11,834 orang menyertai latihan akademik manakala 3,020 peserta lagi menyertai latihan kemahiran dan keusahawanan.

"Program latihan akademik menyasarkan pelajar sekolah yang berprestasi akademik lemah dan sederhana daripada keluarga berpendapatan rendah yang akan menduduki peperiksaan awam utama.

"Bagi program latihan kemahiran dan keusahawanan menyasarkan golongan belia dan dewasa yang berpendapatan rendah serta kurang bernasib baik,"katanya ketika berucap pada majlis perasmian Program Molek Usahawan Empower ECER Pasir Puteh di sini, hari ini.

Program berkenaan dirasmikan Pengerusi Majlis Pembangunan Pertanian Parlimen Pasir Puteh Datuk Zawawi Othman.

Mohd Zaharuddin berkata Empower ECER itu merupakan inisiatif bagi pembangunan modal insan di negeri ini serta merapatkan jurang ekonomi antara masyarakat luar bandar dan bandar.

Sumber: Bernama | 11 November 2017

Tiada ulasan:

Catat Ulasan