Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Rabu, 27 Julai 2016

3,000 pengunjung dijangka hadir majlis Aidilfitri JPP Kelantan

KOTA BHARU: Seramai 3,000 pengunjung dijangka menghadiri majlis Hari Raya Aidilfitri Jabatan Pembangunan Persekutuan (JPP) Kelantan di Kompleks Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara (JKKN) Kelantan di Tanjung Chat, Sabtu ini.

Pengarahnya Datuk Makhtar Mustapha berkata ia adalah kali pertama jabatan berkenaan mengadakan majlis Hari Raya Aidilfitri, dan terbuka kepada masyarakat terutama yang tinggal di Kota Baharu.

"Kami juga menjemput kakitangan jabatan kerajaan Persekutuan terutama yang berkhidmat di jajahan ini bagi memeriahkan lagi majlis tersebut," katanya ketika ditemui pada majlis Hari Raya Aidilfitri Jabatan Penyiaran Kelantan hari ini.

Hadir sama, Pengarah Jabatan Penyiaran Kelantan Mohd Roslee Mohd Salleh.

Makhtar berkata majlis Hari Raya Aidilfitri itu dijangka dihadiri Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mustapa Mohamed, Timbalan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Datuk Jazlan Yaakub dan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Senator Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki.

Sementara itu, Roslee berkata selain majlis Hari Raya Aidilfitri, pihaknya juga merancang mengadakan sambutan Hari Kemerdekaan dan Hari Raya Aidiladha.

Beliau berkata program yang dirangka itu bertujuan untuk merapatkan silaturrahim antara kakitangan jabatan itu dengan agensi kerajaan Persekutuan lain.

Sumber: Bernama | 27 Julai 2016

Tiada ulasan:

Catat Ulasan