Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Isnin, 23 April 2018

Bangunan baharu Hospital Tanah Merah dijangka siap 2021 - Fadillah

TANAH MERAH: Pembinaan bangunan tambahan Hospital Tanah Merah akan dimulakan dalam masa terdekat dan dijangka siap pada 2021, kata Menteri Kerja Raya Datuk Seri Fadillah Yusof.

Beliau berkata bangunan yang dibina dengan kos sebanyak RM150 juta itu mampu menempatkan 124 katil selain turut dilengkapi klinik pakar serta 300 petak ruang meletak kenderaan.

"Pertambahan bangunan baharu ini juga akan memberi manfaat kepada kira-kira 400,000 penduduk di Tanah Merah, Machang, Pasir Mas dan Jeli," katanya kepada pemberita selepas menyempurnakan majlis permulaan kerja projek bangunan baharu hospital tersebut di sini hari ini.

Hadir sama penyandang kerusi Parlimen Tanah Merah Datuk Seri Ikmal Hisham Abdul Aziz dan Pengarah Jabatan Kesihatan Kelantan Datuk Dr Ahmad Razin Ahmad Mahir.

Dalam pada itu, Fadillah berkata kementeriannya memperuntukkan sebanyak RM1.66 bilion bagi melaksanakan pelbagai projek infrastruktur seperti pembinaan jalan raya dan hospital di Kelantan di bawah Rancangan Malaysia Ke-11.

Sumber: Bernama | 23 April 2018

Tiada ulasan:

Catat Ulasan