Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Khamis, 21 Januari 2016

KKLW belanja RM3.5 juta laksana projek bekalan air RKT Kesedar Chalil

GUA MUSANG: Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah membelanjakan RM3.5 juta bagi melaksanakan projek bekalan air luar bandar kepada penduduk Rancangan Kemajuan Tanah (RKT) Kesedar Chalil di sini.

Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Paloh Datuk Nozula Mat Diah berkata projek yang sedang dalam pembinaan itu dijangka siap tidak lama lagi untuk kemudahan bekalan air kepada kira-kira 1,500 penduduk.

"Selama ini penduduk terpaksa menggunakan sumber bekalan air tadahan bukit yang tidak terjamin kebersihannya serta terganggu apabila tibanya musim kemarau," katanya kepada pemberita selepas melawat RKT Kesedar Chalil di sini, hari ini.

Nozula yang juga Timbalan Ketua UMNO Bahagian Gua Musang, berkata kelulusan peruntukan itu diumumkan Timbalan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Ahmad Jazlan Yaakub semasa melawat RKT berkenaan tahun lepas.

Sementara itu, Ketua peneroka RKT itu, Mat Lazim Yaakob berterima kasih kepada kerajaan kerana menyelesaikan masalah bekalan air bersih itu.

Beliau berkata penggunaan sumber air dari bukit semakin terancam dengan aktiviti pembalakan dan pertanian di sekelilingnya.

Sumber: Bernama | 21 Jan. 2016

Tiada ulasan:

Catat Ulasan