Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Sabtu, 24 September 2016

Lebih 10,000 sertai Fit Malaysia di Machang

Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin memulakan kayuhan pada program Fit Malaysia Peringkat Negeri Kelantan di padang Sekolah Menengah Sains Machang di Machang, pagi tadi.
MACHANG: Lebih 10,000 orang menyertai program Fit Malaysia Peringkat Negeri Kelantan di padang Sekolah Menengah Sains (SMS) Machang, di sini, hari ini. 

Pada program berkenaan, Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin turut serta menerusi acara kayuhan basikal sejauh 30 kilometer sekitar daerah ini bermula di padang sekolah berkenaan kira-kira jam 7.30 pagi membabitkan kira-kira 1,500 peserta. 

Selain acara kayuhan basikal sejauh 10 kilometer dan 30 kilometer, turut diadakan larian sejauh 10 kilometer dan 30 kilometer di samping aktiviti body combat, sh'bam, body attack, body balance, zumba dan stick2stick

Khairy berkata, walaupun program itu diadakan di luar bandar, namun ia mendapat sambutan orang ramai yang menunjukkan masyarakat Malaysia semakin meminati bidang sukan sekali gus ke arah gaya hidup sihat. 

"Kita sasarkan lebih 20 peratus rakyat negara ini terbabit dalam bidang sukan tahun ini berbanding hanya 10 peratus daripada jumlah penduduk tahun lalu," katanya ketika ditemui selepas merasmikan program berkenaan, hari ini. 

Turut hadir, Timbalan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Ahmad Jazlan Yaakub; Ketua Setiausaha Kementerian Belia dan Sukan, Datuk Lokman Hakim Ali dan Pengarah Jabatan Pembangunan Persekutuan Kelantan Datuk Makhtar Mustapha.

Sumber: Berita Harian | Edisi Timur | 24 Sept. 2016

Tiada ulasan:

Catat Ulasan