Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Jumaat, 30 September 2016

64 keluarga mangsa banjir 2014 terima rumah kekal baharu

KUALA KRAI: Sebanyak 64 keluarga mangsa banjir 2014 di negeri ini menarik nafas lega setelah menerima kunci Rumah Kekal Baharu (RKB) daipada Timbalan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Ahmad Jazlan Yaakub hari ini.

Ahmad Jazlan berkata kerajaan Persekutuan sudah menyiapkan sebanyak 1,055 buah RKB untuk mangsa-mangsa banjir itu manakala baki RKB yang belum siap ialah 15 buah bagi mangsa yang mempunyai geran hak milik tanah (tapak).

Lapan puluh RKB secara berkelompok dan kesemua rumah dijangka siap pertengahan Februari tahun depan, katanya selepas majlis penyerahan kunci 64 buah RKB kepada mangsa banjir di Rancangan Perumahan Berkelompok Fasa 2, Kampung Telekong di sini.

Turut hadir Timbalan Ketua Pengarah Agensi Pengurusan Bencana Banjir (NADMA) Sektor Pasca Banjir, Datuk Muhamad Yusoff Wazir dan Ketua UMNO Bahagian Kuala Krai, Datuk Ramzi Ab Rahman.

Ahmad Jazlan berkata apa yang dijanjikan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak ketika lawatannya ke kawasan terbabit dahulu sudah dilaksanakan dan kini hanya tinggal beberapa fasa akhir sahaja belum siap sepenuhnya.

Sumber: Bernama | 29 Sept. 2016

Tiada ulasan:

Catat Ulasan