Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Rabu, 28 September 2016

Walkathon Diraja Kelantan diadakan waktu malam

KOTA BHARU: Acara Walkathon Diraja Kelantan 2016 pada 28 Oktober ini yang masuk tahun kelima, buat julung kali dianjurkan pada waktu malam.

Acara bertemakan 'Let's Go With Me' itu sentiasa mendapat sambutan rakyat negeri ini yang tidak mahu melepaskan peluang bersama-sama Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V.

Tengku Laksamana Kelantan, Tengku Abdul Halim Ibni Almarhum Sultan Ibrahim, pada sidang media di sini hari ini, berkata terdapat kelainan kali ini kerana program berkenaan akan diadakan pada jam 9.30 malam.

"Kelainan itu bagi memperlihatkan keindahan bandar Kota Bharu pada waktu malam dengan limpahan dari pencahayaan.

Ia juga sebahagian daripada acara sempena Tahun Melawat Kelantan 2016 dan kami ingin buat sedikit kelainan," katanya.

Acara jalan kaki itu membabitkan laluan sejauh tujuh kilometer bermula dan berakhir di Stadium Sultan Muhammad ke-IV ke Jambatan Sultan Yahya Petra.

Di setiap 'check point', akan dianjurkan persembahan kebudayaan dan bunga api. Tengku Abdul Halim berkata, seramai 15,000 peserta disasarkan untuk program itu dengan pendaftaran akan dibuka 24 hingga 27 Oktober ini.

"Pendaftaran boleh dibuat di Jalan Seri Cemerlang dengan bayaran dikenakan hanya RM20. Peserta akan diberikan sehelai baju T dan gelang tangan bercahaya untuk dipakai.

Kami juga akan menyediakan beg cenderahati serta pingat kepada 1,000 peserta paling awal tiba," katanya.

Sumber
: Berita Harian | Wilayah Timur | 28 Sept. 2016

Tiada ulasan:

Catat Ulasan