Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Selasa, 13 Mac 2018

Dadah 280 kg dirampas di sempadan Thailand - Malaysia

BANGKOK: Polis Thailand memintas sebuah lori yang membawa 280 kilogram (kg) heroin di sebuah pusat pemeriksaan imigresen dan kastam di Narathiwat, selatan Thailand hanya beberapa minit sebelum ia memasuki sempadan Kelantan, Malaysia hari ini.

Menurut ketua Biro Anti Narkotik (NSB) Lt Jen Sommai Kongvisaisuk, dua lelaki rakyat tempatan dari wilayah Pattani yang berada di dalam lori tersebut ditahan dalam operasi polis pada jam 5 petang (waktu tempatan).

"Kami berjaya menahan lori dengan muatan 280 kg heroin di pusat pemeriksaan imigresen dan kastam Narathiwat sejurus sebelum ia memasuki sempadan Malaysia. Apabila diperiksa, para pegawai menemukan 800 ketulan heroin seberat 280 kg disembunyikan dalam lori itu,"kata beliau kepada Bernama di sini, hari ini.

Beliau berkata kejayaan operasi itu juga adalah hasil kerjasama rapat antara polis antinarkotik Thailand dan rakan sejawatan mereka dari Malaysia yang ditempatkan di sepanjang sempadan.

Bagaimanapun, beliau tidak menjelaskan mengenai peranan polis dari Malaysia dalam operasi itu.

Kedua-dua suspek dibawa ke balai polis untuk disoal siasat selanjutnya berhubung penemuan dadah dalam lori tersebut, kata Sommai.

Sumber: Bernama | 11 Mac 2018

Tiada ulasan:

Catat Ulasan