Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Ahad, 18 Mac 2018

Kerajaan sumbang RM60,000 untuk dewan serbaguna masyarakat Siam Pasir Mas

PASIR MAS: Kerajaan Persekutuan menyumbang RM60,000 bagi menyiapkan dewan serbaguna untuk kegunaan masyarakat Siam di Wat Utthamaram, Kampung Teresek, Repek di sini.

Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata sumbangan berkenaan menunjukkan kerajaan tidak pernah meminggirkan masyarakat Siam yang sudah sekian lama memberikan sokongan kepada kerajaan.

"Sebagai rakyat negara ini, meskipun masyarakat Siam adalah golongan minoriti, mereka tidak pernah dipinggirkan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Majlis Perhimpunan Memperkasakan Agenda Masyarakat Siam Kelantan anjuran Persatuan Wanita Siam Kelantan di wat berkenaan di sini hari ini.

Turut hadir Ketua Bahagian UMNO Rantau Panjang Datuk Abdullah Mat Yassin dan Pengerusi Persatuan Wanita Siam Kelantan, KC Ngiam Eh Kuan.

Ismail Sabri berkata masyarakat Siam kurang mendapat pendedahan mengenai pelbagai program yang dilaksanakan oleh kerajaan untuk rakyat kerana banyak maklumat yang tidak sampai kepada mereka.

"Bagi menyelesaikan masalah ini kita akan cuba membawa pelbagai agensi kerajaan kepada masyarakat Siam agar mereka lebih terbuka menerima maklumat dan tahu apa program yang dijalankan oleh kerajaan," katanya.

Sementara itu, KC Ngiam berkata masyarakat Siam amat menyokong dasar kerajaan dan sentiasa berdiri teguh di bawah pimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Beliau berkata masyarakat Siam di negeri itu berharap kerajaan akan terus memberi peluang untuk mereka menceburi bidang pendidikan, ekonomi dan industri kecil dan sederhana.

Sumber: Bernama | 17 Mac 2018

Tiada ulasan:

Catat Ulasan