Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Selasa, 20 Mac 2018

UMNO Kelantan cadang tubuh Lembaga Kemajuan Kelantan Utara

MACHANG: Badan Perhubungan UMNO Kelantan bercadang untuk menubuhkan Lembaga Kemajuan Kelantan Utara bagi mempercepatkan pembangunan negeri ini sekiranya diberi mandat memerintah Kelantan pada Pilihan Raya Umum Ke-14.

Timbalan Pengerusinya, Datuk Ahmad Jazlan Yaakub berkata cadangan berkenaan kini di peringkat akhir untuk dimasukkan ke dalam Manifesto Barisan Nasional Negeri Kelantan.

"Fungsi Lembaga Kemajuan Kelantan Utara tidak sama dengan Lembaga Kemajuan Kelantan Selatan (Kesedar) yang ada sekarang ini.

"Kesedar berasaskan kepada tanaman getah dan kelapa sawit di kawasan Kelantan Selatan (Gua Musang, Kuala Krai, Tanah Merah dan Jeli), manakala Lembaga Kemajuan Kelantan Utara memfokuskan pembangunan di luar dari kawasan Kesedar (termasuk Kota Bharu, Machang dan Pasir Mas)," katanya.

Ahmad Jazlan yang juga Timbalan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah berkata demikian kepada pemberita pada majlis perasmian Program Jejak Menara Gading dan Amal Jariah di Pusat Transformasi Ilmu, Bukit Tiu di sini, hari ini.

Program berkenaan dirasmikan Naib Canselor Universiti Teknologi Mara (UiTM), Prof Emeritus Datuk Dr Hassan Said.

Ahmad Jazlan berkata pihaknya berharap melalui penubuhan lembaga itu, Kelantan akan dapat dibangunkan dengan lebih cepat supaya kemajuannya setanding dengan negeri lain.

"Diharap pada pilihan raya umum nanti, rakyat Kelantan akan memberi peluang kepada Barisan Nasional kembali mentadbir negeri ini bagi meneruskan agenda pembangunan yang dirancang demi rakyat," katanya.

Sumber: Bernama | 18 Mac 2018

Tiada ulasan:

Catat Ulasan