Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Rabu, 25 April 2018

70 penduduk terima BELB

Timbalan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLW), Datuk Ahmad Jazlan Yaakub (kiri) memotong belon bagi menyempurnakan Majlis Perasmian Projek BELB Talian Grid Semenanjung Malaysia 2018 di Kampung Pangkal Ketereh, hari ini.
MACHANG: Kira-kira 70 penduduk di sekitar Kampung Pangkal Ketereh, di sini kini mampu menarik nafas lega apabila menerima kemudahan bekalan elektrik menerusi Pelaksanaan Projek Bekalan Elektrik Luar Bandar (BELB) Talian Grid 2018.

Timbalan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLW), Datuk Ahmad Jazlan Yaakub berkata, projek yang menelan perbelanjaan sebanyak RM1.12 juta itu diperuntukkan bertujuan menyediakan kemudahan infrastruktur asas kepada penduduk kampung di kawasan luar bandar.

"Untuk projek BELB di sini ia sedang dalam perlaksanaan yang membabitkan 14 buah rumah yang akan menikmati manfaat bekalan elektrik.

"Selain di Machang, projek BELB bagi tahin 2017/2018 ini turut dilaksanakan di Gua Musang yang membabitkan 54 buah rumah dengan kos RM4.32 juta," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menyempurnakan Majlis Perasmian Projek BELB Talian Grid Semenanjung Malaysia 2018 di Kampung Pangkal Ketereh, di sini hari ini.

Yang turut hadir, Pengurus Besar Tenaga Nasional Berhad, Datuk Mohd. Azim Yusof.

Sementara itu, seorang penduduk, Mohd Jusoh,54, berkata, penantiannya selama 17 tahun untuk mendapatkan bekalan elektrik akhirnya tercapai.

"Saya amat berterima kasih kepada kerajaan pusat menerusi KKLW yang telah membantu kami di kampung ini untuk menikmati kemudahan asas bekalan elektrik.

"Selepas ini, kami dapat menikmati kehidupan yang lebih selesa dan boleh menggunakan bekalan elektrik untuk aktiviti harian," katanya. 

Sumber: Utusan Online | Wilayah - Kelantan | 25 April 2018

Tiada ulasan:

Catat Ulasan