Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Rabu, 25 April 2018

Tiada projek ladang hutan baharu di Kelantan

Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob membaca kenyataan akhbar selepas mesyuarat Exco terakhir di Kompleks Kota Darulnaim di Kota Bharu hari ini.
KOTA BHARU: Kerajaan Pas Kelantan tidak meluluskan sebarang projek ladang hutan sepanjang tempoh lima tahun ini.

Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob berkata, sebarang aktiviti pembalakan yang sedang berjalan kini adalah hasil kelulusan Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan (Exco) pada penggal sebelum ini.

“Tidak ada sebarang kelulusan baharu untuk projek ladang hutan seperti getah klon balak (TLC), pelbagai spesis dan sebagainya serta tidak ada kelulusan pengecaman dalam hutan simpan.

“Segala aktiviti pembalakan yang sedang berjalan kini adalah kelulusan yang telah dibuat pada penggal ke 12 yang lalu,” katanya selepas mesyuarat terakhir Exco di Kompleks Kota Darulnaim di sini hari ini.

Sementara itu, Ahmad melahirkan penghargaan kepada semua Exco, pegawai dan kakitangan kerajaan yang telah membantu beliau memimpin pentadbiran negeri.

“Terima kasih juga kepada semua rakyat Kelantan yang telah memberi mandat dan kepercayaan kepada kerajaan negeri yang memerintah sehingga ke hari ini,” katanya.

Sumber: Utusan Online | Wilayah - Kelantan | 25 April 2018

Tiada ulasan:

Catat Ulasan