Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Ahad, 30 Oktober 2016

Kelantan pertahan Piala Presiden untuk musim kedua

KUALA TERENGGANU: Kelantan berjaya mempertahankan kejohanan bola sepak Piala Presiden untuk musim kedua berturut-turut selepas mengalahkan T-Team 2-0 pada final kedua di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, di sini, malam ini.

Kemenangan itu memastikan Kelantan yang dikendalikan bekas pemainnya, Hashim Mustapha, menang dengan agregat 3-1 selepas kedua-dua pasukan seri 1-1 pada final pertama di Stadium Sultan Muhammad Ke-IV, Kota Bharu, Selasa lepas.

Pada aksi malam ini, Kelantan berjaya memecah kebuntuan pada minit ke-40 menerusi jaringan Muhamad Raihan Mohd Huzaiz di dalam kotak penalti.

Sebaik sahaja aksi separuh kedua dimulakan, kedua-dua pasukan sering berbalas serangan tetapi Muhammad Danial Ashraf Abdullah mengesahkan kejuaraan Kelantan menerusi rembatan kencang pada minit ke-81.

Exco Sukan negeri, Datuk Rozi Mamat menyampaikan Piala Presiden serta wang tunai berjumlah RM150,000 kepada kapten Kelantan, Muhamad Faris Shah Mohd Rosli manakala T-Team meraih RM100,000 selaku naib juara.

Sumber: Bernama | 25 Oktober 2016

Tiada ulasan:

Catat Ulasan