Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Selasa, 14 Julai 2015

Perkhidmatan kereta api Aliran Pantai Timur sudah beroperasi sejak 12 Julai 2015


KOTA BHARU: Menjelang sambutan Hari Raya Aidilfitri, Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) melancarkan perkhidmatan tren khas bagi perjalanan ke Pantai Timur bermula esok (12 Julai) dan lusa (13 Julai).

Menurut kenyataan KTMB, tren tersebut merupakan sebahagian daripada fasa pertama pemulihan kereta api di negeri ini dan melibatkan laluan Kemubu - Kuala Krai serta laluan Gemas - Gua Musang.

Laluan tren ke sektor Pantai Timur bagi laluan Kemubu - Kuala Krai akan bermula pada Ahad, 12 Julai manakala laluan Gemas - Gua Musang pula pada Isnin, 13 Julai.

Harga tiket bagi perjalanan Kemubu - Kuala Krai serta Gemas - Gua Musang ini adalah pada harga lama,” katanya di sini hari ini.

Menurut kenyataan itu lagi, pihak KTMB memohon maaf di atas kelewatan pengoperasian fasa pertama yang sepatutnya bermula semalam.

Sementara itu, Presiden KTMB, Sarbini Tijan berkata, kerajaan Pusat menerusi Kementerian Pengangkutan, Kementerian Kewangan, Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) serta KTMB sendiri prihatin dengan keperluan rakyat Kelantan yang amat memerlukan perkhidmatan tersebut.

“Kami bersyukur kerana pengoperasian semula fasa pertama ini dapat memberi nafas kelegaan kepada rakyat Kelantan untuk membolehkan mereka pulang menyambut hari raya bersama keluarga masing-masing.

“Ini merupakan komitmen berterusan KTMB dan fasa kedua pula dijangka beroperasi sepenuhnya akhir tahun ini,” kata beliau.

Sumber: Utusan Malaysia | Edisi Wilayah | 11 Julai 2015 | Terbitan 12 Julai 2015

Tiada ulasan:

Catat Ulasan