Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Selasa, 14 Julai 2015

Perkhidmatan kereta api Johor Bahru - Gua Musang sudah beroperasi

KUALA LUMPUR: Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) telah mengoperasikan semula perkhidmatan kereta api Aliran Pantai Timur (East Coast Line) dengan perkhidmatan kereta api mel dari Kemubu ke Kuala Krai yang telah bermula pada 12 Julai 2015 dan perkhidmatan kereta api ekspres dari Johor Bahru ke Gua Musang dan sebaliknya yang telah bermula sehari kemudian.

Perkhidmatan Tren No. 2626 dari Johor Bahru ke Gua Musang dijadualkan berlepas dari Stesen Kereta Api JB Sentral pada jam 20:15 dan dijadualkan tiba di Stesen Kereta Api Gua Musang pada  jam 09:10 pada hari berikutnya, manakala Tren No. 2727 dari Gua Musang ke Johor Bahru dijadualkan berlepas pada jam 22:30 dan dijadualkan tiba di Johor Bahru pada jam 11:30 pada keesokan harinya. 

Kadar tambang masih sama seperti sebelum perkhidmatan kereta api ditamatkan buat sementara waktu sejak hujung tahun lepas disebabkan kerosakan landasan akibat banjir besar melanda Pantai Timur. 

Bagi penumpang yang ingin ke Singapura pula, mereka boleh mengambil perkhidmatan kereta api ulang-alik Tebrau (Tebrau Shuttle) yang disediakan KTMB dari Stesen Kereta Api JB Sentral ke Stesen Kereta Api Woodlands, Singapura dan sebaliknya. Perjalanan hanya mengambil masa kira-kira lima minit sahaja.

Tiket-tiket boleh didapati di semua stesen kereta api utama dari Johor Bahru sehingga ke Gua Musang dan pembelian tiket secara dalam talian boleh dibuat melalui laman sesawang www.ktmb.com.my

Sumber: Gerbang KBBRI | www.kbbri.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan