Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Sabtu, 26 Mac 2016

AEON Mall Kota Bharu mula operasi akhir April ini

KOTA BHARU: AEON Mall Kota Bharu yang bernilai RM300 juta akan memulakan operasi perniagaannya pada akhir bulan depan, kata Pengerusi AEON Co. (M) Berhad, Datuk Abdullah Mohd Yusoff.

Beliau berkata pusat beli-belah pertama di Pantai Timur Semenanjung itu, menyediakan 178 lot perniagaan termasuk ruang perniagaan kepada usahawan kecil dan sederhana (IKS) di negeri ini.

"Ia turut menyediakan 2,400 ruang parkir kenderaan dan menawarkan lebih 1,000 peluang pekerjaan kepada penduduk tempatan," katanya kepada pemberita selepas Program Menanam Pokok Bersama Komuniti Setempat di kawasan pusat beli-belah itu di sini hari ini.

Program itu dirasmikan oleh Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Perumahan, Belia dan Sukan Negeri Kelantan Datuk Abdul Fattah Mahmood. Turut hadir Pengarah Urusan AEON Co. (M) Berhad Nur Qamarina Chew Abdullah.

Sementara itu, Abdul Fattah berkata kerajaan negeri menggalakkan premis perniagaan baharu termasuk pusat beli-belah di negeri ini supaya menanam pokok bagi memelihara keindahan alam sekitar.

Sebanyak 15,000 pokok renek daripada 72 variasi ditanam di sekitar pusat beli-belah itu.

Sumber: Bernama | 26 Mac 2016

Tiada ulasan:

Catat Ulasan