Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Ahad, 20 Mac 2016

TNB Kelantan peruntuk RM85 juta baik pulih prasarana

TANAH MERAH: Tenaga Nasional Berhad (TNB) Kelantan memperuntukkan sebanyak RM85 juta untuk membaik pulih prasarananya bagi meningkatkan kualiti perkhidmatan bekalan elektrik kepada pengguna.

Pengurus Besar Bahagian Pembahagian TNB Kelantan Datuk Md Yuslan Md Yusof berkata peruntukan itu digunakan antaranya untuk penukaran pendawaian elektrik yang lama dan membina pencawang baharu.

"Projek itu dilaksanakan pada awal September tahun lalu dan akan berakhir pada Ogos tahun ini," katanya kepada pemberita selepas Program Bersama Komuniti Peringkat Negeri Kelantan di Sekolah Kebangsaan Ipoh di sini, Ahad yang dirasmikan oleh Anggota Parlimen Tanah Merah Datuk Ikmal Hisham Abdul Aziz.

Md Yuslan berkata pihaknya mahu mengurangkan gangguan bekalan elektrik dan mempercepatkan pemulihan bekalan sekiranya berlaku kerosakan di sesuatu kawasan.

"Pihak kami juga sentiasa bekerjasama dengan kerajaan untuk pembangunan dan meningkatkan perkhidmatan kami di negeri ini," katanya.

Sementara itu, ditanya kedudukkan paras air di Empangan Pergau di Jeli yang digunakan untuk menjana elektrik (stesen hidroelektrik) berikutan cuaca panas dan kering sekarang ini, Md Yuslan berkata paras air di empangan itu masih mencukupi untuk menjana bekalan elektrik.

Sumber: Bernama | 20 Mac 2016

Tiada ulasan:

Catat Ulasan