Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Ahad, 28 Mei 2017

Four Season Place Kuala Lumpur satu lagi tarikan di ibu negara

KUALA LUMPUR: Pembangunan kediaman mewah Four Season Place Kuala Lumpur bersebelahan Menara Berkembar Petronas, bakal menjadi satu lagi mercu tanda terkini di ibu negara yang akan menjadi tarikan pelancong untuk menginap di negara ini.

Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata pembangunan yang dijangka siap sepenuhnya akhir tahun ini dan beroperasi pada suku kedua 2018 itu juga akan membawa pulangan lumayan kepada negara.

"Dengan adanya bangunan ini, kita menambah lagi ruang bilik di tanah air, khususnya di Kuala Lumpur dan meningkatkan kualiti bandar raya kita kerana lagi banyak hotel berprestij di negara kita, sudah tentu akan menambah lagi (kedatangan) pelancong.

"Ini kerana terdapat pelancong yang mahu dan sanggup bayar untuk duduk di hotel mewah seperti ini ketika melancong ke negara kita. Malah aliran wang yang dibawa masuk pelancong iaitu enam peratus Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) akan pergi kepada kerajaan selain hotel membayar cukai pendapatan, jadi lebih banyak kelebihan kepada kita," katanya selepas majlis meletak mercu tanda Four Season Place di tapak pembinaan bangunan itu Jumaat.

Terletak di lokasi strategik di segi tiga emas Kuala Lumpur, Four Season Place Kuala Lumpur terdiri daripada bangunan 77 tingkat melibatkan lebih 300,000 ruang jualan mewah dilengkapi lebih 231 bilik hotel serta hotel apartmen berservis dan kediaman mewah dengan keluasan daripada 1,300 hingga 1,200 kaki persegi seunit.

Menurut Mohamed Nazri, pembangunan bersepadu oleh Venus Assets Sdn Bhd dan China Railway Construction Corporation Limited (CRCC) itu juga akan mengukuhkan lagi jalinan Malaysia dengan China, yang merupakan ekonomi kedua terbesar dunia.

Four Season Place Kuala Lumpur itu akan dikendalikan oleh Four Seasons Hotel and Resort.

Sumber: Bernama | 26 Mei 2017

Tiada ulasan:

Catat Ulasan