Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Ahad, 28 Mei 2017

Markas 8 Briged tingkat kawalan di sempadan Kelantan-Thailand

KOTA BHARU: Angkatan Tentera Malaysia (ATM) mempertingkatkan kawalan keselamatan di sepanjang 128 kilometer sempadan Kelantan-Thailand bagi mengesan sebarang anasir yang tidak diingini daripada menyusup masuk ke negara ini, susulan insiden serangan dan letupan bom di Bangkok, Jakarta dan Mindanao di Filipina, baru-baru ini.

Panglima Briged Kelapan Infantri, Brig Jeneral Nazari Abd Hadi berkata susulan kejadian serangan di tiganegara jiran itu, kesemua anggota tentera yang bertugas di kawasan sempadan itu telah diarahkan supaya meningkatkan rondaan dan pemeriksaan.

"Anggota yang bertugas terutama di sepanjang Sungai Golok telah diarahkan supaya lebih peka dalam tugas pemantauan bagi mengesan sebarang anasir yang tidak diingini daripada masuk ke negara ini," katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Nazari berkata di sepanjang sempadan tersebut terdapat beratus pangkalan haram dan ia bukan tugas yang mudah bagi pasukan penguat kuasa mengawalnya.

"Disebabkan itulah, kerjasama daripada pelbagai agensi penguat kuasa termasuk Polis Diraja Malaysia dan Jabatan Imigresen amat diperlukan, " katanya.

Sumber: Bernama | 28 Mei 2017

Tiada ulasan:

Catat Ulasan