Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Rabu, 25 Januari 2017

AFjets Sdn. Bhd. hulur bantuan kepada mangsa banjir

Amrul Nizar Anuar
KOTA BHARU: Syarikat penerbangan persendirian, AFjets Sdn. Bhd., mengambil inisiatif mengumpul dan menghantar bekalan makanan menggunakan kapal terbang milik mereka ke pusat pemindahan banjir. 

Ketua Pegawai Eksekutif AFjets Sdn. Bhd., Amrul Nizar Anuar, berkata sehingga kini lebih satu tan metrik bekalan keperluan membabitkan makanan, pakaian dan lilin untuk pasca banjir diagihkan kepada mangsa banjir di negeri ini. 

"Misi bantuan ini terpaksa dijalankan dua hari berturut-turut sejak semalam hingga hari ini dengan membawa barang keperluan mangsa banjir yang berada di pusat pemindahan sementara di Sekolah Kebangsaan (SK) Sri Ketereh, di sini. 

"Selain itu, kita turut mengagihkan bantuan menerusi Majlis Daerah Ketereh Perbandaran Islam (MDKPI) dan wakil imam sekitar Nilam Puri, Kukang dan Perol," katanya kepada pemberita di sini, hari ini. 

Amrul Nizar berkata, idea itu tercetus selepas bersimpati dengan mangsa banjir di beberapa daerah di Kelantan yang membabitkan ramai mangsa berpindah. 

"Maklumat berkenaan mangsa banjir kita perolehi menerusi laman sosial Facebook yang mendapati mangsa banjir tinggal di penempatan sementara namun masih kekurangan makanan dan pakaian," katanya.

Sumber: Berita Harian | Timur | 23 Jan. 2017

Tiada ulasan:

Catat Ulasan