Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Khamis, 19 Januari 2017

DAP mahu jawatan TPM: Orang Melayu tetap kena bimbang

Datuk Seri Syed Ali Alhabshee
SHAH ALAM: Masyarakat Melayu di negara ini perlu berasa bimbang sekiranya hasrat DAP untuk meletakkan wakil mereka sebagai timbalan perdana menteri (TPM) tercapai.

Ketua Umno Bahagian Cheras, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee berkata, rekod lalu membuktikan bahawa parti itu, bukanlah sebuah parti yang boleh 'ditumpang untuk berteduh' oleh semua rakyat Malaysia, khususnya orang Melayu.

"Ini bukan soal perkauman atau untuk menakut-nakutkan sesiapa, tetapi jika wakil DAP jadi timbalan perdana menteri, saya bimbang akan memberi kesan kepada masa depan orang Melayu," katanya dipetik dalam blog Umno Bahagian Cheras.

Dakwa Syed Ali, teras perjuangan DAP hanya mengutamakan kepentingan satu kaum sahaja dan selama ini parti itu membuktikan mereka tidak pernah berasa senang dengan kedudukan orang Melayu.

Syed Ali berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan terbaharu bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad yang mengesahkan DAP hanya meminta jawatan timbalan perdana menteri jika Pakatan Harapan berjaya menguasai Putrajaya.

Pengerusi PPBM itu dipetik sebuah portal berita sebagai berkata, DAP mahukan jawatan tersebut manakala jawatan perdana menteri kekal kepada orang Melayu.

Dalam pada itu, Syed Ali memperingatkan orang Melayu supaya teliti dalam hal ini.

"Sekarang DAP tuntut kerusi TPM, jadi orang Melayu terutama yang propembangkang perlu mengambil peringatan dan berwaspada.

"Jangan nasi sudah menjadi bubur, baru nak menyesal," ujarnya.

Sumber: Sinar Harian | Politik | 19 Jan. 2017

Tiada ulasan:

Catat Ulasan