Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Rabu, 25 Januari 2017

RM27 juta bina masjid baharu di Bandar Lama Gua Musang

Tengku Razaleigh Hamzah melawat tapak projek pembinaan masjid baharu di Bandar Lama, Gua Musang, Kelantan, kelmarin.
GUA MUSANG: Masjid baharu menyerupai model Masjidil Haram yang menelan belanja RM27 juta di Bandar Lama Gua Musang untuk penduduk di daerah ini dijangka siap selewat-lewatnya bulan Mac tahun depan.

Ahli Parlimen Gua Musang, Teng­ku Razaleigh Hamzah berkata, ketika ini projek bagi membina masjid yang boleh memuatkan 3,000 jemaah itu berjalan lancar.

Katanya, segala aspek akan diteliti bagi memastikan kese­lamatan, keselesaan dan kebersihan masjid itu terjaga kerana ianya akan menjadi sebuah lagi mercu tanda pembangunan baharu di negeri ini.

“Kemungkinan masjid ini akan siap Mac tahun hadapan, tetapi selepas mengambil kira beberapa faktor yang kita boleh jimatkan masa dijangka masjid ini boleh disiapkan sebelum akhir tahun ini.

“Kemudahan dewan sembah­yang boleh memuatkan kira-kira 1,300 jemaah dan kita merasakan sudah mencukupi untuk penduduk di kawasan ini," katanya kepada pemberita selepas menghadiri program taklimat bersama kontraktor dan meninjau serta memantau proses pembinaan masjid di Bandar Lama di sini semalam.

Yang turut hadir, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Galas, Ab. Aziz Yusoff, Setiausaha UMNO bahagian Gua Musang, Tuan Mustapha Tuan Soh dan Bendahari UMNO Bahagian Gua Musang, Zamzani Harun.

Sumber: Utusan Malaysia | Kelantan | 22 Jan. 2017 | Terbitan 23 Jan. 2017

Tiada ulasan:

Catat Ulasan