Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Ahad, 29 Oktober 2017

Bajet 2018: Kelantan perlu rebut peluang

Datuk Seri Mustapa Mohamed merasmikan Program Memperkasa Panel Penasihat Klinik Kesihatan dan Ahli Lembaga Pelawat Hospital negeri Kelantan di Jeli hari ini.
JELI: Kelantan perlu merebut peluang daripada peruntukkan besar dalam Bajet 2018 berkaitan pelancongan untuk membangunkan sektor berkenaan di negeri ini.

Pengerusi Majlis Tindakan Persekutuan Negeri Kelantan (MTPNK), Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, kerajaan telah memperuntukkan RM2 bilion untuk bantuan pinjaman mudah dan RM500 juta bagi membantu membangunkan infrastruktur serta penghasilan produk-produk pelancongan.


Beliau yang juga Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri berkata, bajet yang disifatkan cukup tinggi itu adalah bersempena dengan Tahun Melawat Malaysia pada 2020.


“Kita harap Kelantan sebahagian daripada yang mendapat manfaat daripada peruntukkan ini.


Kita lihat Kelantan mempunyai potensi besar dalam sektor pelancongan ini namun tidak dibangunkan. Jadi kita perlu rebut peluang ini,” katanya.


Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Program Memperkasakan Panel Penasihat Klinik Kesihatan dan Ahli Lembaga Pelawat Hospital negeri Kelantan di sini hari ini. 

Sumber: Utusan Online | Wilayah - Kelantan | 29 Oktober 2017

Tiada ulasan:

Catat Ulasan