Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Rabu, 25 Oktober 2017

Kerajaan Kelantan sedia disiasat SPRM berhubung Pasar Siti Hajar

KOTA BHARU: Kerajaan negeri Kelantan sedia disiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) susulan kenyataan Persatuan Peniaga Pasar Besar Pasir Puteh yang mendakwa berlakunya salah guna kuasa dan kronisme dalam pembahagian lot kedai di kompleks perniagaan baharu, Pasar Siti Hajar, di Pasir Puteh.

Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Perumahan, Kesihatan dan Alam Sekitar negeri Datuk Abdul Fattah Mahmood berkata kerajaan negeri sentiasa terbuka terhadap mana-mana siasatan yang akan dilakukan oleh agensi berkenaan.

"Kita sentiasa terbuka daripada awal terhadap mana-mana siasatan yang akan dilakukan," katanya kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Mesyuarat Kerajaan Kelantan (exco) di Kota Darul Naim di sini, hari ini.

Dalam pada itu, Abdul Fattah berkata seramai 309 peniaga Pasar Besar Pasir Puteh bersetuju untuk berpindah ke pasar baharu berkenaan dalam masa terdekat.

Semalam, Persatuan Peniaga Pasar Besar Pasir Puteh membuat laporan kepada SPRM Kelantan bagi menyiasat dakwaan wujudnya salah guna kuasa dan kronisme dalam pembahagian lot kedai di kompleks perniagaan baharu itu.

Pengerusi persatuan itu Kamarzaman Che Ngah mendakwa pemilikan lot kedai itu agak meragukan dan menimbulkan isu kerana dipercayai melibatkan kakitangan atau saudara mara terdekat pihak berkuasa tempatan di jajahan tersebut.

Sumber: Bernama | 25 Oktober 2017

Tiada ulasan:

Catat Ulasan