Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Sabtu, 28 Oktober 2017

Pastikan pembangunan Tok Bali utamakan penduduk tempatan - Zawawi

PASIR PUTEH: Kerajaan Persekutuan perlu merancang lebih teliti agar penduduk di negeri ini tidak terpinggir dalam pembangunan kawasan perindustrian Tok Bali di sini yang diumumkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam Bajet 2018 di Dewan Rakyat semalam.

Pengerusi Pembangunan Partanian Parlimen Pasir Puteh, Datuk Zawawi Othman berkata peluang perniagaan khususnya untuk peniaga kecil serta usahawan Industri Kecil dan Sederhana (IKS) perlu diwujudkan di kawasan yang lebih strategik.

"Saya percaya kawasan Tok Bali akan pesat membangun dalam tempoh beberapa tahun akan datang hasil daripada pelaksanaan pembangunan oleh Kerajaan Persekutuan tersebut," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Program Hari Bertemu Pelanggan dan Bicara Kenaf anjuran Lembaga Kenaf dan Tembakau Negara (LKTN) di sini, hari ini.

Zawawi berkata pembangunan kawasan sekitar Tok Bali juga turut dirancakkan dengan projek pembangunan yang dilaksanakan melalui Wilayah Ekonomi Pantai Timur (ECER).

Beliau berkata pembinaan projek Rangkaian Rel Pantai Timur (ECRL) yang menghubungkan Pelabuhan Klang dan Pengkalan Kubor, Tumpat, yang turut melalui kawasan Tok Bali akan melonjakkan lagi pembangunan di kawasan berkenaan.

Sumber: Bernama | 28 Oktober 2017

Tiada ulasan:

Catat Ulasan