Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Rabu, 11 Oktober 2017

Wang ihsan diagih kepada 4,318 keluarga mangsa banjir di Rantau Panjang

PASIR MAS: Wang ihsan berjumlah lebih RM2.1 juta diagihkan kepada 4,318 keluarga yang menjadi mangsa banjir tahun lepas di kawasam Parlimen Rantau Panjang di sini.

Ketua UMNO Bahagian Rantau Panjang Senator Datuk Abdullah Mat Yasim berkata kerajaan Persekutuan menghulurkan bantuan tersebut dengan setiap keluarga menerima RM500 sebagai tanda keprihatinan kerajaan terhadap mangsa banjir.

"Penerima bantuan tersebut merupakan mangsa banjir yang berpindah ke pusat pemindahan berdaftar serta mendapat surat pengesahan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat," katanya kepada pemberita selepas majlis penyerahan bantuan wang ihsan kepada mangsa banjir di Kolej Kemahiran Tinggi Mara di sini, hari ini.

Abdullah berkata sekiranya masih terdapat mangsa banjir yang nama mereka tercicir daripada menerima bantuan tersebut diharap merujuk segera kepada penghulu di kawasan masing-masing.

Sementara itu, seorang penerima Wan Halimah Ideris, 56, dari Kampung Gual Nibong di sini berkata sumbangan tersebut boleh membantunya untuk menampung perbelanjaan musim tengkujuh yang dijangka berlaku tidak lama lagi.

"Musim hujan, saya tidak boleh menoreh getah, pendapatan juga tiada? oleh itu bantuan seumpama ini sangat diperlukan," katanya.

Sumber: Bernama | 11 Oktober 2017

Tiada ulasan:

Catat Ulasan