Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Jumaat, 26 Ogos 2016

Kira-kira 20,000 orang akan meriahkan sambutan ambang merdeka negeri Kelantan

BACHOK: Kira-kira 20,000 orang dijangka berhimpun bagi memeriahkan sambutan ambang merdeka peringkat negeri Kelantan di Lembah Sireh, Kota Bharu pada 30 Ogos ini.

Pengarah Jabatan Pembangunan Persekutuan (JPP) Kelantan Datuk Makhtar Mustapha berkata sambutan berkenaan yang akan bermula 3 petang sehingga tengah malam, akan dimeriahkan dengan pelbagai acara yang menyemarakkan semangat cintakan negara.

"Program ini akan bermula dengan pertunjukan auto show, 'sound and lights', perarakan konvoi kembara merdeka Jalur Gemilang, kira detik dan laungan 'merdeka' serta diikuti upacara menaikkan Jalur Gemilang serta pertunjukkan bunga api," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Karnival Minda Semarak Merdeka@Komuniti 1Malaysia Bulan Kebangsaan Peringkat Negeri Kelantan di Pantai Irama di sini, hari ini.

Turut hadir Ketua Pengarah Jabatan Penerangan Datuk Ibrahim Abdul Rahman. Makhtar berkata sambutan ambang merdeka itu dianjurkan oleh JPP dengan kerjasama Jabatan Penerangan serta beberapa agensi lain serta badan bukan kerajaan (NGO).

Sementara itu, Ibrahim meminta semua pihak terutama syarikat korporat, NGO dan persatuan penduduk tampil menganjurkan aktiviti yang boleh mengelorakan semangat patriotik bagi memeriahkan Sambutan Bulan Kebangsaan.

Beliau berkata usaha tersebut penting bagi mengelorakan semangat patriotik dalam kalangan masyarakat terutama golongan muda dan masyarakat di peringkat komuniti.

Katanya bagi memeriahkan Sambutan Bulan Kebangsaan, ia tidak hanya terhad sekadar mengibar Jalur Gemilang sebaliknya ia boleh dilakukan melalui pelbagai aktiviti di peringkat komuniti.

Sumber: Bernama | 26 Ogos 2016

Tiada ulasan:

Catat Ulasan