Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Khamis, 27 April 2017

18 pelumba basikal muda diberi tumpuan oleh PBNK jadi jaguh negara

KOTA BHARU: Persatuan Berbasikal Negeri Kelantan (PBNK) bersemangat untuk melahirkan lebih ramai pelumba basikal negara yang mampu mengungguli setiap kejohanan tempatan pada masa akan datang .

Presidennya Datuk Seri Mohd Fared Abdul Ghani berkata bagi mencapai hasrat itu PBNK akan memberikan tumpuan kepada 18 pelumba mudanya yang bakal mempamerkan kehandalan mereka pada temasya Sukan Malaysia (Sukma) ke-19 di Ipoh, Perak tahun depan.

"Kita sedang tingkatkan prestasi pelumba terbabit yang berusia antara 18 dan 20 tahun melalui kaedah latihan yang dipantau oleh Institut Sukan Negeri (ISN) dan Majlis Sukan Negeri (MSN) Kelantan," katanya kepada Bernama di sini, hari ini.

Mohd Fared berkata persiapan rapi telah disusun sejak Februari lepas, bagi memastikan pelumba terbabit cukup bersedia untuk bersaing di temasya tersebut dan meraih seberapa banyak pingat terutama pingat emas.

Beliau berkata sebagai pemanas badan dan bagi mengukur prestasi semasa pelumba itu maka kumpulan pelumba muda itu akan disenaraikan untuk menyertai beberapa kejohanan tempatan termasuk kejohanan kritarium di sini pada awal bulan depan yang terbuka kepada semua peringkat umur.

Sumber: Bernama | 27 April 2017

Tiada ulasan:

Catat Ulasan