Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Selasa, 25 April 2017

Manifesto khas Umno Kelantan hadapi PRU14

Mustapa (empat, kanan) diiringi Adun Kuala Balah, Datuk Abd Aziz Derasyid (lima, kanan) menyempurnakan gimik Pelancaran Negaraku: Komuniti 1Malaysia dan Jelajah Dikir Barat Kelantan di sini baru-baru ini.
JELI: Satu jawatankuasa khas akan ditubuhkan Umno Kelantan yang akan bertanggungjawab menyediakan manifesto khas parti itu untuk menghadapi PRU14 nanti.

Pengerusinya, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, manifesto itu meliputi komitmen BN untuk memajukan Kelantan dan tumpuan terhadap keperluan rakyat serta kemampuan kewangan Kerajaan Persekutuan. “Manifesto ini merupakan janji BN kepada rakyat Kelantan.

“Walaupun kalah PRU13 lalu, tapi kami mampu laksanakan beberapa pembangunan termasuk projek Landasan Kereta Api Pantai Timur (ECRL) yang tidak termasuk dalam manifesto PRU13,” katanya kepada media selepas majlis pelancaran Negaraku Komuniti 1 Malaysia dan Jelajah Dikir Barat peringkat Negeri Kelantan 2017 di sini, baru-baru ini.

Beliau yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri berkata, jawatankuasa itu akan mengadakan pertemuan dengan semua lapisan masyarakat untuk dapatkan maklum balas mereka sebelum diteliti dan di senaraikan dalam manifesto tersebut.

Mustapa yang juga Ahli Parlimen Jeli berkata, tumpuan akan diberikan kepada aspek pembangunan tanah, peluang pekerjaan kepada golongan muda dan pemeliharaan alam sekitar di negeri ini.

“Manisfesto berkenaan mungkin boleh dimuktamadkan dalam tempoh dua atau tiga bulan akan datang," katanya.

Mengulas mengenai Jelajah Dikir Barat pula, Mustapa berkata, Umno Kelantan akan menggunakan golongan pendikir sebagai medium menyampaikan mesej kerajaan kepada rakyat.

“Seminggu atau dua minggu sekali kita akan adakan dikir barat ini. Setiap Parlimen akan lakukannya secara bergilir-gilir dan berterusan hingga menjelang PRU14," katanya.

Jelajah Dikir Barat menyaksikan 12 kumpulan dikir barat terkenal di daerah ini membuat persembahan masing- masing yang dimeriahkan dengab kehadiran tukang karut tersohor termasuk, Fadil Turbo, Jemi Intan Berlian, Pok Yee Gasi selain artis-artis seperti Man Khan, Roy Kapilla dan Fendi Kenali.

Sumber: Sinar Harian | Edisi Kelantan | 23 April 2017

Tiada ulasan:

Catat Ulasan