Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Selasa, 25 April 2017

Separa Maraton Antarabangsa Kelantan dijadikan acara tahunan

Khairy Jamaluddin menyampai hadiah kepada pemenang Separa Maraton Antarabangsa Kelantan 2017 di RTC, Kota Bharu hari ini.
KOTA BHARU: Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin memberi jaminan akan menjadikan Separa Maraton Antarabangsa Kelantan sebagai acara tahunan di negeri ini.

Beliau berkata, penganjuran julung-julung kalinya acara tersebut di negeri ini mendapat sambutan yang cukup hebat apabila menarik lebih 9,000 penyertaan termasuk melibatkan pelari profesional dari beberapa negara luar.


Kita akan terus beri komitmen dan menaja acara maraton ini selain menjadikannya sebagai acara tahunan di Kelantan. Saya mengucapkan tahniah kepada pihak yang menjayakan program tersebut dengan begitu cemerlang,” katanya ketika berucap merasmikan acara tersebut di Pusat Tranformasi Bandar (RTC) Kelantan di Tunjong di sini hari ini.


Yang turut hadir, Timbalan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Ahmad Jazlan Yaakub; Pengerusi Majlis Sukan Negeri (MSN) Kelantan yang juga Pengerusi Jawatankuasa Pengelola Separa Maraton Antarabangsa Kelantan 2017, Datuk Rosmadi Ismail dan Timbalan Pengerusi MSN negeri, Mohamad Azam Ismail.


Khairy turut menyampaikan hadiah kepada para pemenang marathon tersebut yang melibatkan kategori 21 kilometer (km), 10 km, lima km dan tiga km.

Sumber: Utusan Online | 22 April 2017

Tiada ulasan:

Catat Ulasan