Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Rabu, 25 Jun 2014

Sidang DUN Kelantan: Soal jawab tentang bekalan daging segar dan papan tanda tempat pelancongan

KOTA BHARU: Kerajaan Kelantan memberi jaminan keperluan daging untuk rakyat di negeri ini sepanjang Ramadan dan Aidilfitri ini mencukupi.

Pengerusi Jawatankuasa Pertanian, Industri Asas Tani, Bioteknologi dan Teknologi Hijau negeri Datuk Che Abdullah Mat Nawi berkata sebanyak 1,256 tan daging diperuntukkan bagi bulan puasa dan hari raya itu.

"Sebanyak 500 tan daging adalah melalui pengeluaran tempatan, 500 tan lagi daging beku dan 256 tan melalui daging import. Kerajaan Kelantan sentiasa mengambil berat keperluan berasaskan daging ini," katanya ketika menjawab soalan Dr Md Yusnan Yusof (PAS-Melor) di Dewan Undangan Negeri, di sini Rabu.

Che Abdullah berkata kebiasaannya keperluan daging tempatan adalah sekitar 935 tan metrik sebulan.

Sementara itu Mohamad Zaki Ibrahim (PAS-Kelaboran) menegur kerajaan negeri yang dikatakan kurang mempromosi destinasi menarik di Kelantan selain tidak meletak papan tanda mengenai lokasi terbabit.

Ketika menjawab teguran itu, Pengerusi Jawatankuasa Kebudayaan, Pelancongan dan Warisan Kelantan Datuk Md Anizam Abd Rahman mengakui akan kekurangan papan tanda tersebut, namun menegaskan kerajaan negeri sentiasa berusaha menarik kedatangan pelancong.

Md Anizam berkata pihaknya juga dalam proses mewartakan beberapa bangunan lama sebagai bangunan bersejarah.

Sumber: Bernama | 25 Jun 2014

Tiada ulasan:

Catat Ulasan