Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Jumaat, 27 Jun 2014

MDPP bangun bandar baharu di Tok Bali

KOTA BHARU: Tok Bali yang kini merupakan pelabuhan perikanan utama di Pantai Timur bakal berubah wajah tidak lama lagi apabila kawasan seluas 2.5 ekar dibangun sebagai bandar baharu.

Majlis Daerah Pasir Puteh dengan Syarikat Pingat Harmoni Sdn Bhd akan membina 13 kedai dua tingkat dan 27 rumah teres dua tingkat.

Hasil kerjasama tersebut MDPP akan mendapat dua unit kedai dan enam unit rumah teres, di mana kesemuanya bernilai RM2.5 juta.

Perjanjian kerjasama projek berkenaan ditandatangani antara MDPP dengan Pingat Harmoni disaksikan Timbalan Menteri Besar Datuk Mohd Amar Abdullah di sebuah hotel di sini, semalam.

Pada perjanjian terbabit MDPP diwakili Yang Dipertuanya, Mat Jusoh Hussin, Setiausaha MDPP, Mohd Shargowi Derahman dan Ketua Whip, Che Bisi Hassan, manakala syarikat berkenaan pula diwakili Ketua Pengarah Eksekutifnya, Md Rasid Mohamad.

Mohd Amar ketika berucap pada majlis itu berkata, majlis-majlis daerah di Kelantan digalakkan mencari pelaburan baru bagi membangunkan kawasan di bawah pentadbiran mereka.

“Projek pembangunan baharu rumah kedai dan perumahan wajar dilaksanakan di tempat-tempat yang berpotensi menjadi tarikan ramai.

“Selain mendapat manfaat kepada majlis-majlis daerah, masyarakat setempat juga mendapat limpahan pembangunan,” ujarnya.

Pelabuhan juga sedang dibina di Tok Bali. Selain itu terdapat banyak jeti pendaratan ikan di sepanjang Terusan Tok Bali termasuk dimiliki Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia .

Sumber: Harakah Daily | 27 Jun 2014

Tiada ulasan:

Catat Ulasan