Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Sabtu, 28 September 2013

Skypark cadang beri penghargaan kepada pengawal keselamatan

Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah (LTSAAS), Subang, Shah Alam, Selangor.
KUALA LUMPUR: Pengendali Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah (LTSAAS), Subang SkyPark Sdn. Bhd. (Skypark) merancang untuk memberi penghargaan kepada pengawal keselamatan, Azman Md. Nayan kerana telah menjalankan tugas dengan profesional.

Naib Presiden Kanannya, Francis Anthony berkata, selain penghargaan, Skypark juga akan mempertahan Azman daripada sebarang tindakan memandangkan beliau menjalankan tugas mengikut prosedur operasi standard (SOP) walaupun dimaki dan dikasari oleh pelanggan.

"Ekoran kejadian itu, saya sendiri telah melihat rakaman kamera litar tertutup (CCTV) dan mendapati Azman memang tidak bersalah , sebaliknya bertindak profesional.

"Pengurusan akan mengadakan mesyuarat pada Isnin nanti bagi membincangkan bentuk penghargaan serta imbuhan yang difikirkan sesuai," katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Kisah Azman menjadi sensasi setelah rakaman video berdurasi 54 saat memaparkan dia dicerca oleh seorang wanita dipercayai isteri pemain bola sepak Johor Darul Takzim Nor Shahrul Idlan Talaha atau Mat Yo di Terminal Skypark, Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah (LTSAAS) tersebar luar dalam media sosial baru-baru ini.

Dalam kejadian itu Azman mendakwa wanita itu turut menendangnya. Kejadian itu dipercayai berpunca apabila pengawal keselamatan berkenaan meminta pasangan tersebut mengalihkan kenderaan yang dinaiki mereka kerana berada di kawasan yang tidak dibenarkan.

Malah, Azman telah mendapat simpati daripada semua pihak yang menyatakan sokongan kepada beliau sama ada dengan bertemu dengannya ataupun di laman media sosial. Sementara itu, Pengurus Cawangan Valiant Force Sdn. Bhd., Mukhveer Singh Gill pula memberitahu, pihaknya memandang serius perkara itu dan akan mengambil tindakan sewajarnya terhadap Siti Aisya.

Tegas beliau, pihak pengurusan syarikat sentiasa prihatin terhadap kebajikan kakitangan termasuk Azman yang dikasari semasa bertugas. "Kita ada saksi serta rakaman CCTV yang boleh dijadikan bukti supaya tindakan undang-undang boleh diambil.

"Keputusan untuk mengambil tindakan undang-undang akan diputuskan pada Isnin nanti," katanya. Mengulas tentang permohonan maaf yang dibuat Siti Aisya dalam sebuah akhbar tempatan, Mukhveer Singh berpendapat permohonan itu sepatutnya dilakukan dengan berjumpa dengan Azman dan bukannya secara terbuka kepada rakyat Malaysia.

Sumber: Utusan Malaysia | Dalam Negeri | 27 Sept. 2013 |

Tiada ulasan:

Catat Ulasan