Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Khamis, 26 September 2013

Hot Burger Malaysia memulakan operasi di Kelantan Disember ini

KOTA BHARU: Usahawan wanita tidak dipinggirkan oleh Hot Burger Malaysia untuk memasarkan produk mereka di negeri ini, bagi membantu golongan berkenaan menjana pendapatan lumayan.

Pengurusnya Wan Hafizol Wan Omar berkata untuk itu 10 daripada 25 gerainya akan dikhususkan kepada usahawan wanita.

"Ini merupakan projek pertama yang melibatkan wanita dengan kerjasama Jabatan Pembangunan Wanita (JPW) Kelantan bagi membantu mereka melibatkan diri dalam perniagaan.

Mereka terdiri daripada peserta Program Inkubator Kemahiran Ibu Tunggal (I-KIT) dan Inkubator Keusahawanan Wanita (I-keuNITA)," katanya kepada pemberita selepas Program Usahanita Hot Burger di Jabatan Pembangunan Wanita Negeri Kelantan di sini, Selasa.

Beliau berkata melalui kerjasama ini peserta akan menghadiri kursus selama seminggu bagi memberi pendedahan mengenai penghasilan produk itu. "Selepas kursus itu, peserta akan diberi modal dan peralatan menjual, termasuk gerai jualan," katanya.

Beliau berkata antara lokasi dipilih ialah Kota Bharu, Kubang Kerian, Kok Lanas dan Ketereh, yang dijangka memulakan operasi Disember ini. "Gerai peserta berkenaan akan dipantau selama tiga bulan bagi memastikan kualiti produk terjamin," katanya.

Wan Hafizol berkata setakat ini 40 gerai dibuka di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor sejak dua tahun penubuhan Hot Burger Malaysia. "Selepas ini kami akan dapatkan usahawan dari negeri lain seperti Johor untuk menjalankan perniagaan ini," katanya.

Sumber: BERNAMA | 24 Sept. 2013 |

Tiada ulasan:

Catat Ulasan