Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Ahad, 27 Oktober 2013

TRW ada aura tersendiri

Piya meraikan gol kedua Norfarhan (tengah) dan Indara Putra Mahyudin pada malam 25 Oktober 2013.
KEJAYAAN Kelantan menundukkan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) 2-1 pada aksi separuh akhir pertama membuktikan pasukan tersebut berada di landasan terbaik untuk mempertahankan kejuaraan Piala Malaysia yang dimenangi musim lalu.

Jelas, skuad kendalian Bojan Hodak itu mempunyai aura tersendiri apabila berjaya mengetepikan hasrat The Gladiators untuk mencari bekalan selesa di hadapan penyokong sendiri di Stadium Selayang itu.

Jaringan Kapten Marvel, Mohd Badhri Radzi dan Mohd Norfarhan Muhammad sudah cukup buat Kelantan memberi tekanan kepada skuad bimbingan B Satiananthan yang memburu slot ke perlawanan akhir musim ini.

Yang pasti, biar pun beraksi di gelanggang berkapasiti tempat duduk yang sedikit, namun persembahan ATM dan Kelantan cukup menghiburkan sekali gus menggambarkan kedua-dua pasukan itu sebenarnya antara yang terbaik di negara ini.


Orang besi wira

Bukan Mohd Badhri dan Mohd Norfarhan yang layak diangkat selaku wira tetapi penyerang import, Dickson Nwakaeme yang berhak dijulang selaku hero pasukannya setelah kelincahannya sering memporak-perandakan benteng pertahanan ATM.

Nwakaeme membuktikan dia antara pemain import paling menyerlah sepanjang musim ini dalam saingan Liga Malaysia. Begitu, sukar buat mana-mana pemain pertahanan lawan mengekang penyerang bertubuh sasa berusia 27 tahun itu. 

Malah benteng pertahanan The Red Warriors yang diterajui Obinna Nwaneri dan Azizi Matt Rose juga cukup kebal untuk ditembusi ayam tambatan ATM, Marlon Alex James dan Hairuddin Omar pada perlawanan tersebut.


Helang tempang

Aksi kurang menjadi daripada Alex James dan Hairuddin menambah sengsara skuad yang terkenal dengan jolokan Helang Rimba itu. Malah pertukaran gelanggang dengan memilih kembali beraksi di Stadium Selayang dilihat memakan diri pasukan itu.
Lebih parah buat ATM, apabila bukan sahaja tersisih Amiridzwan Taj Tajudin pada dua perlawanan separuh akhir, malam turut kehilangan Norfadzly Alias pada pertemuan malam tadi akibat kecederaan.

Sumber: Sinar Harian | Ultras | 26 Okt. 2013

Tiada ulasan:

Catat Ulasan